AVG: hoe ga je ermee om?
Op 25 mei 2018 is het zo ver, dan gaat de Algemene Vordering Gegevensbescherming (AVG) in. Dat heeft gevolgen voor iedereen die met persoonlijke gegevens van anderen te maken heeft. Wat doe je met jouw personeels- en klantadministratie? Hoe ga je om met de informatie die je doorgeeft aan externe partijen?
De verplichting om een register bij te houden geldt in ieder geval voor organisaties die meer dan 250 personen in dienst hebben. Een organisatie met minder dan 250 personen in dienst hoeft alleen een register bij te houden bij risicovolle verwerking en dit kan in Excel of gewoon op papier en het personeel met een brief/memo informeren waarvoor en aan wie hun persoonsgegevens worden gegeven.
Het is belangrijk om, als je nog niet van start bent gegaan met de voorbereidingen, dit te doen voor 25 mei! Heb je hier vragen over, of wil je ondersteuning om te controleren of je deze wet goed naleeft? Dan staat Marieke voor je klaar. Je kan haar bereiken onder het nummer: 0344 – 614141 of per e-mail: marieke@devdk.nl.
Je kan ook naar de website van autoriteit persoonsgegevens.